Bloggare och idoliserad...


Jaha, då har man skaffat blogg.
Som att det inte vore nog med facebook, nej nu har man fått för sig att ha en blogg också och bli ännu lite mer sittandes framför datorn :) yey!

Zabina med Z, det är jag det :)
Jag får ofta påpeka att "ehh... jag stavar Zabina med Z... " :D
"jaha, det spelar väl ingen roll...", brukar jag få till svar. Vadå spelar ingen roll? Det är väl klart att det spelar roll, det kanske inte är livsviktigt men jag STAVAR ju faktiskt med Z och då ska det tusan stå med Z också! Vad heter du liksom? Göran? Jaha, tänk om jag skulle skriva Göran med J? Jöran. Eller Stina med C? Ctina.
Och tänk om det skulle stå Sabina på mitt legg, det FÅR det ju inte ens göra... det är inte sant, en lögn rentav!
Så jag väljer att påpeka det, eftersom det är så jag stavar.

Sen efternamnet, HUR svårt kan det vara att stava mitt efternamn?
M E R I O, Merio! Inte Meno, Melo eller Metro heller för den delen... det är ju för tusan en tidning!
Som när man ska skicka in papper någonstans där man får skriva sitt för- och efternamn, då kommer det hem post sen där det står "Sabina Meno" eller nåt annat konstigt som jag inte heter.
Jag menar, hur dålig handstil kan jag ha? Jag har inte ens dålig handstil, jag kan texta och jag skriver inte i myrstil.
Men något knas måste det ju vara eftersom i stort sett alla som tar emot papper vart som helst det nu gäller, helt enkelt inte kan läsa vad jag skriver?

Oj, fastnade visst i namn-ämnet, haha :) Men det är ju liiite irriterande... :P



Till något annat än namn, till helgen.
Helgen blir hur lugn som helst, har barnen hela helgen så ikväll blir det väl idol och imorgon mys hemma i soffan om inte vädret blir bättre så man kan gå ut utan att regna bort.

Jag som så många andra har ju fastnat i idol... gillar ju inte ens idol, men råkar man en endaste gång kolla på det så är det kört sen. För hur mycket man än inte vill få en favorit och hur mycket man än inte vill bli en av dom som sitter där och tokröstar så blir man det ändå, efter att ha kollat EN gång!
Och jag erkänner, jag kollar på idol.
Inte varje helg men nästan, och jag har mina favoriter och jag sitter och gungar med till musiken. Och då gillar jag oftast inte ens musiken, men jag gungar med ÄNDÅ!
Jaja, jag har helt enkelt blivit idoliserad :P

Så ikväll blir det alltså chips, dipp, julmust och idol :D

Ha en trevlig helg! :)


Lägger in några bilder på mina underbara barn också :)











Kommentarer
Postat av: Tette Merio

Hehe, såklaaaart måste ju jag då få vara den första som kommenterar i din sprillans färska blogg! ;-)



Puss!/Mamsen din.

2008-11-14 @ 15:16:12
URL: http://www.tettemerio.se
Postat av: Jessica

wöhöööööouw, Zabiiina har bloooogg!



För att vara lite nördig, vem är din favorit i Idol ? :P

2008-11-14 @ 15:31:33
URL: http://jessica182.blogg.se/
Postat av: Zabina

Hehe, klart du måste va först mamma :D

Puss puss!



Ja du Jessica, min favorit åkte ju ut igår :(

Sur som en citron blev jag!

Nu ska jag f-n inte kolla mer! :P

2008-11-15 @ 17:22:30
Postat av: Madeleine Forssten

Sååå fina barn du har!!! Saknar er KRAM!!

2008-11-16 @ 18:03:14
Postat av: Zabina

Saknar dig och dogsen med :(

Kram på dig Maddi!

2008-11-17 @ 11:30:07
Postat av: Nettan så klart!

Vadå inte titta mer??? Hahaha, du har ju tom röstat sen dess! fniss Iof för min skull, men ändå... Aaaah, Robin B.... Mums!

2008-11-26 @ 23:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0