rUbRiK. =o)


Another day...
Jahopp, då ska vi se.
Kunde inte somna inatt som vanligt, när klockan ringde kl 07.30 kändes de som om jag preciiiiiiis somnat :/ fy fabian!
Men de va bara att hoppa ur sängen, köra lite morgongymnastik, dricka ett stort glas juice, äta en skål me nyttiga flingor och... haha, nej... haaasade mig ur sängen och raka vägen in i duschen. Och de blev varken gymnastik, juice eller flingor.
Jag besitter dessutom VÄRLDENS sämsta morgonhumör. De är egentligen en himla tur att jag inte har någon kille att bråka me på morgonen, tur för killarna alltså :P

Mina barn har tyvärr fått mitt usla morgonhumör dom me.
I alla fall Isolde.
Elvis är de lite si sådär me, vissa dagar toppen och andra botten.
Dom dagar han har en släng av "dåligt morgonhumör syndromet" glor han lite irriterat på mig när jag tänder i rummet, sen drar han täcket över huvudet och fräser: -"Släck lampan, jag sooover!" Kul... undrar just hur han blir som tonåring :S
Fast den ljusa sidan är att de inte är ofta han gör så och när han väl gör de så går de över lika fort igen.
Isolde däremot har nästan alltid dålig morgonhumör. Hon säger inte ens något, utan lägger huvudet under kudden och drar upp täcket så långt de bara går.
Surpuppan min.

Men idag va en bra morgon.
Efter jag me mycket möda lyckats ta mig in i duschen och vaknat till liv samt blivit människa igen, så väckte jag barnen som båda två vaknade me ett leende på läpparna.
Vi gjorde oss i ordning och gick till bussen.
Sen lämnade jag mina små troll på dagis och knatade iväg till biblioteket.
Jag hade tänkt läsa lite medans jag väntade på att Pernilla skulle anlända till Nynäs. Hann inte mer än att kliva in på bibblan så hörde jag någon som ropade på mig, lillebror va de.
Så de blev inte mycket läsande, men desto mer pratade me bror och de är alltid trevligt :)

När Pernilla äntligen landat i Nynäs knatade vi ner till klädesförmedlingen.
Elvis jacka gick sönder i helgen så en ny behövdes införskaffas akut! Men vi hittade ingen jacka där så vi sprang vidare till Tiny&More, Tosino, KlädEttan och Lindex. Efter mycket velande bestämde vi att jackan på KlädEttan blev bäst, de är ju trots allt inte så mycket kvar av vintern (får vi hoppas :S) så en BILLIG vinterjacka kändes smartast, och den på KlädEttan va både snygg och billig! Ett kap helt enkelt! :)

Sen knatade vi upp till konditoriet (som jag fortfarande kallar för Thorssan :S haha) och åt supergod ceasar sallad. Mumma! :)
Drack lite kaffe, surrade om allt mellan himmel och jord och hade en trevlig lunch helt enkelt.
Efter den goda lunchen blev de inköp av jackan vi spanat in, samt en tröja till Isolde me texten "Rock Princess" på.

Sen skulle jag rusa iväg på ett möte.
Pernilla ville hämta barnen på dagis så de fick hon göra.
Hon och barnen gick och fikade på Jannis medans jag satt i möte.
Efter mötet mötte jag och mamma upp Pernilla och barnen på leksaksförmedlingen.
Sen gick vi, hela högen, hem till mamma och tog de lugnt en stund innan vi skulle me bussen.

Mormor hade skickat lite saker från Finland.
Presenter till barnen, godis och lite kläder.
Och SOCKOR! Hon skickar ofta stickade sockor och dom är sååå otroligt mysiga!
Hur mys som helst när de blir kallt på kvällen :)
Tack mormor!

Vi tog 4-bussen hem.
Handlade lite i affären och sen hem och lagade mat.
Sen mös vi ner oss och såg på tv en stund innan de va dags för barnen att sova.
Efter en lång dag va vi helt slut så lite mys va på sin plats :)

Så har våran dag sett ut.

Nu ska jag försöka sova.
Ha de gott folks! // BiNA



Kommentarer
Postat av: Tette Merio

Försökte ringa dig precis, men det gick inte att komma fram nu igen. Suck. :-(

Testar lite senare igen.



Puss och kram!/Mamma.

2009-02-11 @ 19:04:30
URL: http://www.tettemerio.se
Postat av: Tette Merio

Men ... :-O Försökte ringa dig nyss, vilket inte gick nu igen och så försökte jag skriva ett inlägg här men det gick inte heller?! :-O Försöker igen nu då så får vi se om det fastnar, hehe.



Hur som helst, skulle bara höra hur ni mår.

Provar att ringa lite senare.



Puss och kram!/Mamma.

2009-02-11 @ 19:06:34
URL: http://www.tettemerio.se
Postat av: Anonym

Hahaha, så blev det dubbelt istället. tss.. Jaja. ;-)



Puss igen!/Mams.

2009-02-11 @ 19:07:32
Postat av: kusin ellie

Jättekul att du länkar till min blogg från din, nemas problemas =). Hoppas du har en skön och rolig helg! Själv ska jag både jobba och få till lite allahjärtansdagsmys med restaurangbesök. Vad har du för storslagna planer? Stor kram!

2009-02-13 @ 22:17:03
URL: http://elidajosefina.blogg.se/
Postat av: lillebror

Che guvara, det är väl ett berg?! hahah, ja ibland undrar man.

2009-02-15 @ 00:47:25
Postat av: Jessica

Hahahaha ja jag menar det! Måste ha varit en riktigt jäla bra fotograf ^^

Lever du eller ?

Jag sa till dom att dom skulle säga till dig att du skulle ringa mig, men det glömde väl de bort :S

2009-02-16 @ 17:05:01
URL: http://jessica182.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0