"Du kan va bebis !!"


Eftersom jag inte har bättre för mig just exakt nu så ska jag (hör och häpna!) uppdatera !

Dagen har sett ut på detta lilla vis:
Först och främst somnade jag APSENT igår. Klockan va huuur mycket som helst när jag till slut tog mig själv i kragen och sa till mig själv att de faktiskt va dags att sova.
Väl i säng kunde jag fortfarande inte sova, rullade runt, gäspade, rättade till kudden, vände på täcket och höll på så jag nästan blev irriterad på mig själv !
Sen till slut, efter mycket om och men, så somnade man, RRRRRRIIIIIIINNNNNNNNGGGGGGG !! Va?! Då va de plötsligt dags att gå upp !!
Jaha... bokstavligen talat kröp ur sängen, satte på kaffe och rökte en cigg. Guuud va trött jag va ! Sen upp me barnen, fixa frukost, klä på barn och sen knata till bussen... trööött!!

Efter jag lämnat barnen på dagis knatade jag hem till mamma en sväng, sen vidare till Nettan.
Där satt jag i timmar och surrade och drack kaffe me världens bästa Nettan. Lekte lite me urgulliga Molly också som börjat ta steg nu sötisen  :)
Nettans snälla Daniel skjutsade ner mig till dagis vid tre, då skulle barnen hämtas.

Haha, sen på dagis när jag lyckats fånga in mina hjärtan två och de va dags att klä på ytterkläder fick Elvis plötsligt minnesförlust eller nåt och glömde hur man klär på sig... hmm... jo men visst !
Jag satte igång och klä på Isolde medans Elvis helt och totalt protesterade och satte sig på ändan.
"Jaha, nej men då får väl du stanna på dagis då..." försökte jag med. Men det hjälpte inte ett dugg, inte ens när jag förklarade att ALLA skulle gå hem snart och att det skulle bli BÄCKSVART på alla avdelningar OCH att det skulle vara låst. Inte ens då kunde han klä på sig, han visste INTE hur man gjorde.
När Isolde va klar och stod där i både utebyxor och jacka övergick jag till att ta på mina egna skor, tittade sen på Elvis och sa "Har du blivit en bebis igen...?"
Han såg på mig en kort stund och sen vräkte han ur sig "Du kan va bebis !!"
Va?! Haha, herrejösses :P
Jonnie... !! Vad har du lärt min son egentligen?! Haha, jag ska tusan ringa och skälla på dig! :D
I alla fall, precis efter att Elvis sagt det så säger Isolde "aa men du rå´!!"
Alltså allvarligt Jonnie, du har smittat ner mina barn med otroooooligt jobbiga meningar.
Hur som helst så kom Elvis minne plötsligt tillbaks och han kunde både knäppa byxorna och dra upp dragkedjan själv, han kan om han vill... om han bara kunde vilja hela tiden :) :P

Sen hoppade vi på en buss och åkte hem.
Mer innehållsrik har inte min dag varit :)

Jaaa just det, har fått kontakt med Tina igen, huuur kul som helst!
Vi har inte träffats på x antal år och råkade träffas på bussen för några dagar sen :)
Får se om vi lyckas få till någon "playdate" snart.
Sen har jag haft besök av en annan gammal vän som jag inte träffat på flera år heller, vi satt i timmar och pratade gamla minnen. Haha, jösses vad man gjorde mycket bus när man var yngre! De va ju hur kul som helst att minnas tillbaks lite. Skulle va kul att samla ihop "gänget" man hängde me på den tiden och se alla igen :)

Trevlig helg !! // Bina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0