-"Hej, jag är vid Lidatorp..."


Tjolahopp tjolahej!

Nu ska vi se...
Idag har de hänt grejjer!
Jag såg en cykel! De är inte varje dag man ser en... cykel...!
Haha, nej. Jag såg ingen cykel.

Först lämnade jag barnen på dagis.
Direkt när vi kom fram till grinden stod Tindra där och ropade förtjust på Elvis.
Tindra är Elvis syssling, tror jag de blir. Jag och Tindras mamma är kusiner i alla fall.
Dom små liven har känt varandra ända sen födseln. Ja, innan de till och me, jag och Tindras mamma va gravida samtidigt. De skiljer bara tre månader mellan dom.

Sen efter barnen lämnats av försökte jag ringa ett samtal.
-"Du har placerats i kö, var god vänta..."
Jahopp, satt i den där kön i en halvtimme, sen helt plötsligt lades de på.
Och när jag försökte ringa upp igen kom jag bara fram till en telefonsvarare! Gaaahhh!
USCH va irriterad jag blev! :(

Efter de sprang jag iväg på ett möte.
På väg till mötet va de någon som började vissla.
Jag brydde mig inte om de i tron om att någon visslade på en hund, så jag fortsatte gå.
Då kommer de någon ropandes och gående i rask takt, haha de va alltså mig personen visslade efter.
Denna "någon" känner jag och han behövde hjälp me ett jobb.
Och de va ju trevligt! :)

Sen efter mötet traskade jag hem till mamma och Johan en stund, satt där och pratade fram tills de va dags att hämta barn på dagis.
Hämtade barnen, handlade, åkte hem och lagade mat.

Lillebror skulle komma till mig me en senare buss.
Ungefär den tiden han borde ha varit framme här så ringer han:
-"Hej, jag är vid Lidatorp..."
-"Öhh, va?? Va tusan gör du vid Lidatorp?!"
-"Jag åkte för långt me bussen och hamnade här"
-"Meh... vart ligger Lidatorp då?"
-"Jag vet inte, i skogen..."
-"Jamen, vilken buss tog du?"
-"858, mot Grödby..."
-"MEN VA TUSAN! Då tog du ju FEL buss, du skulle ha tagit 848!!!"
-"Haha, ojjj..."
-"Jaha, va gör du nu då?"
-"Jag vet inte, jag ser inte ett dugg de är helt mörkt här. Jag börjar gå tillbaks..."
Haha, de slutade me att mamma fick plocka upp honom och köra honom till mig.
Tss... knasiga lillebror :P Haha!

Så jag och lillebror har suttit och spelat "Vem Där" hela kvällen och tryckt i oss en massa äckligheter som man inte borde trycka i sig en tisdagskväll.
Så nu är vi proppfulla och trötta och ska försöka sova snart.

Jaha, så har min dag sett ut.

That's all folks! // BiNA

Kommentarer
Postat av: Jessica

haha lidatorp är ju det där husområdet som ligger en liten bit innan ösmorondellen ba :P



haha vafan! vi glömde spela vem där i fredags! skit också .P

2009-01-27 @ 23:27:19
URL: http://jessica182.blogg.se/
Postat av: Jessica

hahahahahahhahaha nja.. en bit liiiiiiiiiiite längre bort.. typ förbi eneby.. över bron.. åka typ 10 minuter.. hahahahahha

2009-01-27 @ 23:54:12
URL: http://jessica182.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vafan, lever du?! Haha

2009-01-29 @ 01:43:54
URL: http://jessica182.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0