Helg i Södertälje


Hej, jag VET att jag har en blogg. Är bara dålig på att uppdatera. :/

Jaha, helgen som varit då.
I går åkte jag och barnen till Södertälje efter dagis för att umgås me Pernilla, Björn och katterna.
Vi tog en sväng till Ica Maxi och inhandlade de som behövdes till middagen.
Väl hemma hos P och B igen så satte jag och Pernilla igång me maten, tacos stod på menyn :)
Alltså, så mycket som Elvis äter när de serveras tacos, så mycket ser man aldrig honom äta annars. Tre STORA portioner fick han i sig! :-O :)
Undrar just om man kan göra all mat i "taco-stil", me lite självplock. Lite grönsaker att välja mellan och lite sås att ha till om man vill... Fast han måste ju lära sig att äta bättre ändå, utan att bli "lurad" till de :/
När barnen väl somnat satt jag och Pernilla uppe till mitt i natten och pratade om mina förlossningar. Hon tycker de är kul att höra om dom och de va faktiskt kul att få minnas tillbaks lite.
De finns tusan ingen häftigare känsla än precis de ögonblicket när man får upp sitt nyfödda barn på bröstet, den lilla människan som har legat och vuxit inne i ens egen mage. Den enorma kärlek man känner till denna underbara lilla person redan från första sekund är obeskrivlig. Den går inte att jämföra me något!
Jag älskar mina barn, dom är de enda jag gjort riktigt bra i mitt liv.

Idag så tog vi me oss fika och badkläder och begav oss till Sydpoolen.
Barnen ÄLSKAR Sydpoolen!
Vi höll igång i 4 timmar i badet, riktigt kul hade vi :)
Elvis kan simtagen nu också, han övar me "kuddar" på armarna och han känner sig riktigt stolt över att han kan grunderna. Han är så duktig min lilla prins! :)

På väg hem till Pernilla igen, trötta efter badet, stannade vi vid en bro och kastade lite kex åt några fåglar som simma runt i vattnet. Ja, dom va kanske 5-6 stycken från början, sen såg vi hur hela vattenytan täcktes av fåglar som va hungriga. Till slut hade dom gått från att va 5-6 stycken till att va 50-60 stycken!!!
När sen kexen va slut och vi skulle gå därifrån va de en hel drös som hoppade upp ur vattnet och gick efter oss :-O
En av dom ställde sig framför oss och hade inte en tanke på att flytta sig utan stod där och bara väntade på att få mer mat. Två andra fåglar gick fram till barnen helt orädda och såg ut som om dom ville bli klappade :P
Vi fick lite dåligt samvete när vi gått därifrån och barnen tyckte att de va synd om fåglarna som va så hungriga, så vi har planerat att gå dit igen imorgon förmiddag och mata dom.
Ska passa på att ta lite kort på barnen då också.
Förhoppningsvis är de fint väder imorgon.

Jag har en ny favoritserie förresten, The Mentalist som går på tisdagar kl 21:00 på TV3 :)



Nu ska jag göra te! Godnatt! // BiNA

Kommentarer
Postat av: Tette Merio

Låter som ni haft mysigt hos P och B! :-)



Du ... kläderna som nu ligger travade på höger sänghalva ska till UFF - vi hade bara inga påsar kvar att lägga dem i så de fick bli där så länge. Så du vet vad det är bara. :-)



Puss och kram!/Mamsen.

2009-03-22 @ 13:45:57
URL: http://www.tettemerio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0